lördag 13 juni 2009

Lördag 13/6-09

Hällregn över Runhällen! När ska Sommaren komma. Detta är inte kul, och hästarna mår heller inte bra, när man bryter mot givna rutiner.

Idag är det V-75 på vår nordligaste bana Bodentravet,och det ser mycket svårt ut,med ganska jämna lopp. Dock tycker jag att jag hittat hyfsade spikförslag.

Avdelning 1 ser helt olösligt ut och jag väljer att helgardera loppet.Ska jagutse några som höjer sig lite över mängden så får det bli 5,7och12.Men som sagt vi helgarderar.

I avdelning 2 kommer min första spik,nämligen 1 Speed Demon Love som jag tycker fått bra spår med startsnabb häst,och jag tror han leder runt om. Dessutom slipper hästen resa,vilket alltid är en fördel,då många av dom andra ger sig ut på långresa.

I avdelning tre som är ett mycket bra guldlopp räcker det med 5 hästar.Jag tar med 2,3,5,7 och 8 och vill särskilt varna för 7 Sundons Gift,där både häst och kusk nu borde ha acklimatiserats till svenska förhållanden.

Avdelning 4 är ett lågklassigt lopp där jag tror starten blir helt avgörande.Jag läser loppet som att nummer 3 All Treasure sitter direkt i ledningen,och sedan är loppet över. Spik!

I avdelning 5 tar jag med två hästar nämligen 2 Tuokkolan Touho och 3 Odin Tabac. Odin Tabac ägs av familjen Kullberg i Heby och jag hoppas naturligtvis mest på den hästen. Dock har jag hört att den finska hästen ska vara otroligt speedig, och hoppas på en härlig duell mellan dessa båda.

Avdelning 6 är ett nytt olösligt lopp och jag väljer att helgardera.Två hästar som höjer sig lite över mängden är nummer 3 Mr Turbo Triss och nummer 7 Look La Marc.

I avdelning 7 har jag dagens klaraste vinnare 1 Leonas Yeti. En Svante Båth tränad häst som körs av Åke Svanstedt, och detta betyder spets och slut! I detta lopp startar också mina kamraters häst Coktail Zon,som alltid är med och tjänar fina pengar. Kanske idag oxå ?

Detta system är på 1440 rader och jag kan rekommendera att spela!
Lämna oxå in en dagens dubbel med 3 och 7 i DD1. I DD2 spikar jag nummer 1

2 kommentarer:

  1. Anita blev sugen på erbjudandet om stallpersoanal och mattant nu när ordinarie rest bort men... det var ju till Borås de reste de sju galna fruntrimrena.Men nu har hon fått nog och skickar tillbaks de hem till dig...
    Anita

    SvaraRadera
  2. Nu har morbror hittat hit!

    SvaraRadera