måndag 8 juni 2009

Tisdagmorgon 9/6-09

Idag blir det en spännande dag på Gävletravet. Tre starthästar var det länge sedan,vi hade under en tävlingsdag. Börjar med Sir Arne i montekval, som jag både hoppas och tror, ska göra en bra prestation, och springa runt på en låg 19-tid. Han får gå ut i kval istället för ett banjobb inför sin första start för oss i sulky.

Leia Way går ut i lopp 3. Hon startar på 2640 meter och har spår nio. Hon känns riktigt bra för dagen, och har en god chans att vara bland dom tre, Men jag är nöjd om hon sköter sig, och tar i litet mer än förra starten. Hon är nu utrustad med helstängt huvudlag och springrem,något som jag tror ska påverka henne positivt då hon senast mest sprang och röck på huvudet,och tittade på annat. Detta är en häst som jag håller mycket högt, och hon kommer säkert att vinna lopp inom en snar framtid. Kanske redan ikväll?

Dragonite startar i lopp 9 men har fått det för honom så förhatliga spår 12, vilket gör att han är chanslös på något annat än en liten slant.

Uriel Moss som tidigare var i vår träning, startar i samma lopp som Leia Way, och där går träningsrapporterna i dur, och jag hoppas att han gör ett bra lopp. Han får gärna vara tvåa i loppet efter Leia!

Sen min senaste skrivning har Runhällen förlorat två matcher,vilket naturligtvis inte är bra, men kanske bara en logisk utveckling, efter våra problem med tappade spelare,och skador. Jag tycker ändå att vi gjort det bra hittills.
Nu hoppasjag att så många som möjligt kommer och tittar på derbyt mot Östervåla nästa tisdag.

Återkommer imorgon med kommentarer om kvällens starter,och glöm nu inte att spela en sympatislant på Leia Way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar