onsdag 10 juni 2009

Torsdag 11/6-09

Expectmore, som ägs av Stina och Markus,fick i onsdags ett litet hingstföl efter Mr Pine Chip.Jag är jätteglad att allt gick bra denna gång, då hon så tragiskt kastade förra året. Det hör till saken att hon är den häst i Sverige, som stått längst med elektronisk fölvakt, då Stina räknat fel på en månad på beräknat földatum. Fölungen ska troligen heta Mr Dot.SoM. Jag ska åka dit idag och titta på den lilla.

Igår ringde Bobban till mig, och sa att Max Sigel var blockhalt i hagen. När jag kom dit, fick jag se att Maxen låg i hagen. Min första tanke var naturligtvis att hans gaffelband smällt av igen, men som tur var,var detta inte fallet,utan det var troligen en hovböld. Han står nu hemma i stallet och väntar på att hovslagaren ska komma. Det har varit väldigt mycket strul runt den här hästen, men vi ska återigen göra ett försök att få igång honom.

I helgen som kommer är hela min trogna stallpersonal bortresta, så alla som vill är välkomna att prova på,att vara hästskötare för en dag. Det är då även bra om ni tar med mat och dryck,så att jag får nånting i magen även under dessa dagar.

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att höra hur du tycker Mr Dotsom ser ut. Stina och jag åker dit på söndag tror jag.

    SvaraRadera